خواص كرفس و آب كرفس

سلامتي و زيبايي

خواص كرفس و آب كرفس

۳۴ بازديد
   خواص كرفس و آب كرفس

كرفس يكي از مواد غذايي شفادهنده شناخته شده است و براي بهره‌مندي از فوايد آن مي توانيد مصرف آب كرفس را مد نظر قرار دهيد. اگرچه مي توانيد كرفس را به صورت كامل نيز مصرف كنيد، اما بدون ترديد اين كاري چالش برانگيز و دشوار خواهد بود.

آب كرفس از ويژگي ضد التهابي بالا سود مي برد و از اين رو، براي افرادي كه از بيماري هاي خودايمني مانند فيبروميالژيا، سندرم خستگي مزمن، ميگرن، سرگيجه، سندرم روده تحريك‌پذير، آرتريت روماتوئيد، سوريازيس، اگزما، آكنه، لوپوس، و نقرس رنج مي برند، مفيد است.

 

 

كرفس يك ادرارآور طبيعي است و اين امكان را فراهم مي كند تا سموم هرچه سريع‌تر از بدن خارج شوند. اين اثر ادرارآور موجب خروج سديم اضافي از بدن نيز مي شود كه به طور قابل توجهي در كاهش فشار خون موثر است. افزون بر اين، كرفس حاوي مواد شيميايي گياهي به نام فتاليدها است كه بافت ديواره سرخرگ ها را آرام مي سازند تا جريان خون افزايش يافته و فشار خون كاهش يابد.

همچنين، فتاليدهاي موجود در كرفس به كاهش كلسترول بد (LDL) از طريق افزايش ترشح اسيدهاي صفراوي در كبد كمك مي كنند. اسيدهاي صفراوي بيشتر جريان صفراوي بيشتر را به همراه دارد، كه به بهبود گوارش و جذب چربي و كلسترول غذايي منجر مي شود.

كرفس سرشار از نمك هاي ارگانيك است كه سديم طبيعي را براي بدن انسان تامين مي كند (مشابه سديم دريافتي از نمك طعام نيست) كه توانايي تخليه رسوبات كلسيم از مفاصل و محلول نگه داشتن آنها تا زماني كه به طور موثر توسط كليه ها دفع شوند را دارد.

تا حد امكان از انتخاب كرفس هاي ارگانيك اطمينان حاصل كنيد زيرا به طور معمول آفت كش هاي مختلف روي كرفس هاي معمولي اسپري مي شوند.

در صورت مصرف روزانه، آب كرفس كامل مي تواند شرايط سلامت و گوارش شما را تنها طي يك هفته به طور كامل تغيير دهد.

خواص كرفس و آب كرفس

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.