تاثير انبه در بيماري التهاب روده

۳۵ بازديد
   تاثير انبه در بيماري التهاب روده

مطالعات نشان مي دهد مصرف انبه تاثير مثبتي بر افراد مبتلا به بيماري التهاب روده دارد.

سوزان تالكات، از دانشگاه A&M تكزاس آمريكا به همراه تيم تحقيقش، استفاده از انبه تازه را در كنار درمان اصلي بيماري خفيف تا متوسط التهاب روده بررسي كردند. به گفته تالكات، «بيماري التهاب روده فاكتور پرخطر اصلي سرطان روده است. مطالعات اخير نشان داده است بيماري التهاب روده بر حدود ۱.۵ ميليون نفر در آمريكا، حدود ۲.۲ ميليون نفر در اروپا و تعداد به مراتب بيشتر در ساير كشورها تاثير مي گذارد.»

 

وي در ادامه مي افزايد: «سرطان روده بزرگ ناشي از زخم هاي است كه به دليل بيماري التهاب روده در طول ۱۰ تا ۱۵ سال ايجاد شده اند.»

به گفته تالكات، چندين مطالعه مزاياي سلامت تركيبات ثانويه گياهي در ميوه ها و سبزيجاتي نظير انار، مركبات و كوركومينوئيدها را نشان داده و اثبات شده است پلي فنول ها باعث كاهش روند التهاب در بيماري هاي مزمن مانند بيماري هاي قلبي-عروقي، سرطان و بيماري هاي التهابي روده مي شوند.

انبه سرشار از گالوتانين ها، گروهي از پلي فنول هاي مولكولي بزرگ است، كه مي تواند از طريق برخي باكتري هاي روده به مولكول هاي كوچك، قابل جذب و بيواكتيو تجزيه شود.

محققان در رژيم غذايي بيش از ۳۰۰ شركت كننده اين مطالعه كه مبتلا به بيماري التهاب روده بودند روزانه ۲۰۰ تا ۴۰۰ گرم انبه گنجاندند. از شركت كنندگان خواسته شد به تدريج در طول هفته اول مصرف انبه شان را افزايش دهند.

 

 

محققان دريافتند بعد از گذشت ۸ هفته از مصرف انبه، علائم بيماري التهاب روده به شكل چشمگيري در اين افراد كاهش يافته بود. بعلاوه مشخص شد وجود GRO، مولكول مرتبط با رشد سرطان روده، نيز به شكل قابل توجهي كاهش يافته بود.

همچنين محققان دريافتند لاكتوباسيل روده و ديگر باكتري هاي پروبيوتيك مفيد پس از مصرف انبه به طور قابل توجهي افزايش يافت.

از اينرو محققان توصيه مي كنند بيماران مبتلا به التهاب روده در كنار درمان دارويي شان بهتر است انبه هم مصرف كنند.

تاثير انبه در بيماري التهاب روده

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.