روش هاي درمان طبيعي سياهرگ واريسي

۲۸ بازديد
   روش هاي درمان طبيعي سياهرگ واريسي

سياهرگ هاي ملتهب يا متورم كه معمولا به نام سياهرگ هاي واريسي شناخته مي شوند، مي توانند ظاهري نازيبا به پاهاي انسان ببخشند. نه تنها آنها از ظاهر خوبي برخوردار نيستند، بلكه موجب احساس سنگيني در پاها نيز مي شوند.

 

ناراحتي ايجاد شده در پاها به واسطه سياهرگ هاي واريسي مي تواند انجام فعاليت هاي روزانه را دشوار سازد. با انجام عمل جراحي مي توانيد اين شرايط را درمان كنيد، اما روش هاي ديگر نيز ممكن است كارايي لازم را در اين زمينه داشته باشند. يكي از گزينه هاي خوب استفاده از سركه سيب است.

چگونه از سركه سيب استفاده كنيم؟

استفاده از سركه سيب مي تواند به بهبودي سياهرگ هاي واريسي كمك كند، اما بايد با چگونگي استفاده درست از اين ماده آشنا باشيد. در ادامه چند روش ساده ارائه شده اند.

استفاده مستقيم

چند قطره سركه سيب را به صورت مستقيم روي ناحيه تحت تاثير قرار گرفته با سياهرگ هاي واريسي بريزيد. اكنون، اين ناحيه را با حركات دايره اي ماساژ دهيد تا ناراحتي تسكين يابد.

استفاده از گاز استريل

گاز استريل را در سركه سيب خيس كنيد. اكنون آن را براي چند دقيقه روي سياهرگ هاي واريسي قرار دهيد. اين كار به تسكين ناراحتي و فروكش كردن برجستگي رگ ها كمك مي كند.

تهيه يك خمير

سه قاشق غذاخوري ژل آلوئه ورا، نصف يك هويج، و نصف ليوان سركه سيب را با يكديگر تركيب كنيد تا يك ماده خميري شكل بگيرد. اين تركيب را به صورت مستقيم روي سياهرگ هاي واريسي خود قرار دهيد. ناحيه تحت تاثير قرار گرفته را با حركات ضربه اي به سمت بالا ماساژ دهيد تا گردش خون تحريك شود. پس از گذشت نيم ساعت خمير را با آب ولرم پاك كنيد.

استفاده از پارچه پزشكي

يك پارچه پزشكي كه مي توانيد براي بانداژ استفاده كنيد را در سركه سيب خيس كنيد. سپس، آن را دور قسمت پاييني پاي خود يا ران ها براي نيم ساعت ببنديد. پس از گذشت ۳۰ دقيقه، پارچه را باز كرده و پاها را به آرامي شستشو دهيد. انجام منظم اين كار به بهبود شرايط سياهرگ هاي واريسي كمك مي كند.

نوشيدن سركه سيب براي سياهرگ هاي واريسي

در كنار استفاده مستقيم از سركه سيب روي ناحيه تحت تاثير قرار گرفته، شما مي توانيد سركه سيب را نيز در رژيم غذايي خود جاي دهيد تا نتايج بهتري حاصل شوند. تنها كافي است چند قاشق چايخوري سركه سيب را به يك فنجان آب اضافه كرده و آن را پيش از وعده هاي غذايي خود بنوشيد. همچنين، شما مي توانيد يك قاشق چايخوري عسل به اين تركيب اضافه كنيد تا مزه آن بهتر شود. نوشيدن سركه سيب به بهبود شرايط سياهرگ هاي ملتهب كمك مي كند. استفاده منظم و پايدار از سركه سيب بهترين نتايج را به دنبال خواهد داشت.

نكته هاي مفيد ديگر

ابتدا سركه سيب روي را ناحيه كوچكي از پوست خود امتحان كنيد تا اطمينان حاصل شود نسبت به آن آلرژي نداريد. اين ماده ممكن است براي افرادي با پوست حساس مقداري بيش از اندازه اسيدي باشد.

سركه سيب را در شرايطي كه روي زمين دراز كشيده و چيزي زير مچ پاهاي خود قرار داده ايد تا گردش خون به پاها محدود شود، استفاده كنيد.

روش هاي درماني ديگر براي سياهرگ هاي واريسي

استفاده از سركه سيب براي سياهرگ هاي واريسي درماني موثر است، اما ترديدي نيست كه روش هاي درماني طبيعي ديگري نيز براي كمك به بهبود اين شرايط وجود دارند. در ادامه با برخي از آنها بيشتر آشنا مي شويم.

فلفل كاين

 

اين نوع فلفل سرشار از ويتامين C است و همچنين بيوفلاونوئيد موجود در آن به بهبود گردش خون و كاهش درد در سياهرگ هاي متورم كمك مي كنند.

يك قاشق چايخوري پودر فلفل كاين را در يك فنجان آب داغ تركيب كنيد و اين نوشيدني را سه بار در روز مصرف كنيد.

روغن زيتون

 

با افزايش گردش خون در ناحيه تحت تاثير قرار گرفته مي توانيد سياهرگ هاي واريسي را درمان كنيد و اين كار را مي توانيد از طريق ماساژ پاها با روغن زيتون انجام دهيد. همچنين، اين ماساژ به كاهش درد و التهاب كمك مي كند.

به نسبت مساوي روغن ويتامين E و روغن زيتون را با هم تركيب كنيد. اين تركيب را اندكي گرم كنيد و سپس ناحيه تحت تاثير قرار گرفته را براي چند دقيقه و حداقل دو بار در روز با آن ماساژ دهيد. براي كسب بهترين نتايج اين روش درماني را به مدت چند ماه ادامه دهيد.

سير

 

سير در كاهش التهاب عملكرد خوبي دارد. سير به از بين بردن سموم در رگ هاي خوني كمك مي كند، كه به نوبه خود بهبود گردش خون و كاهش علائم مرتبط با سياهرگ هاي واريسي را به همراه دارد.

شش حبه سير را در يك ظرف شيشه اي بريزيد.

آب سه عدد پرتقال را به همراه دو قاشق غذاخوري روغن زيتون به شيشه اضافه كنيد. اجازه دهيد ۱۲ ساعت به همين حالت باقي بماند.

ناحيه تحت تاثير قرار گرفته با مقداري از اين تركيب ماساژ دهيد. با انگشتان خود به مدت ۱۵ دقيقه حركات دايره اي انجام دهيد. سپس يك پارچه نخي را دور اين ناحيه پيچيده و اجازه دهيد يك شب به همان حالت باقي بماند.

ماساژ ملايم

اختلال در جريان خون در يك ناحيه به شكل گيري سياهرگ هاي واريسي منجر مي شود. هر چيزي كه جريان خون در آن ناحيه را بهبود ببخشد به درمان اين شرايط كمك مي كند. ماساژ يكي از بهترين گزينه ها محسوب مي شود. چه از سركه سيب يا ماده اي ديگر استفاده كنيد، ماساژ همواره كمك حال شما خواهد بود. حركات ضربه اي به سمت بالا به بهبود گردش خون كمك مي كنند. به همراه ماساژ ملايم شما بايد پاهاي خود را براي چند دقيقه بالاتر از سطح بدن قرار دهيد.

اعمال فشار

 

ماساژ ملايم همواره به كاهش علائم سياهرگ هاي وريدي كمك خواهد كرد، اما شما مي توانيد از اعمال فشار يكنواخت روي ناحيه اي كه با مشكل مواجه است نيز استفاده كنيد. سياهرگ هاي واريسي زماني شكل مي گيرند كه رگ هاي خوني انعطاف پذيري خود را از دست مي دهند و بزرگ مي شوند، اما اعمال فشار ثابت با كمك جوراب واريس مي تواند قطر اين رگ هاي خوني را كاهش داده و جريان برگشتي را محدود كند. با استفاده زود هنگام از جوراب واريس مي توانيد پيشرفت اين بيماري را كند كنيد.

رژيم غذايي

 

جدا از سركه سيب براي درمان سياهرگ هاي واريسي، رژيم غذايي نيز به بهبود اين شرايط كمك مي كند. پژوهش ها نشان داده اند كه هنگام افزايش سطوح هوموسيستئين در خون احتمال ابتلا به سياهرگ هاي واريسي بيشتر مي شود. سطوح هوموسيستئين ممكن است زماني كه با كمبود اسيد فوليك، پيريدوكسين، يا كوبالامين مواجه هستيد، افزايش يابد. از اين رو، حصول اطمينان از مصرف اين ويتامين ها به ميزان كافي اهميت دارد. شما مي توانيد مواد غذايي مانند ميگو، ماهي سالمون، ماهي تن، تخم مرغ، و گوشت بوقلمون را براي دريافت فولات، ويتامين B6 و ويتامين B12 در رژيم غذايي خود جاي دهيد. سيب زميني، سيب زميني شيرين، موز، آووكادو، دانه آفتابگردان، عدس، بروكلي، و لوبياي ليما نيز از ديگر انتخاب هاي غذايي خوب هستند.

فعال باشيد

 

سبك زندگي كم تحرك ممكن است به شكل گيري سياهرگ هاي واريسي منجر شود. هنگامي كه غير فعال هستيد، عضلات ساق پا براي بازگردادن خون به قلب با مشكل مواجه مي شوند.

اگر شغل شما به گونه اي است كه بايد ساعت هاي طولاني در روز را در حالت نشسته سپري كنيد، وقت هاي استراحت كوتاه براي خود در نظر گرفته و مقداري راه برويد.

شنا نيز ورزش مفيدي براي بهبود گردش خون و پيشگيري از سياهرگ هاي واريسي است.

روش هاي درمان طبيعي سياهرگ واريسي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.