مارمالاد كيوي

سلامتي و زيبايي

مارمالاد كيوي

۸۳۵ بازديد
   طرز تهيه مارمالاد كيوي با ژلاتين مواد لازم كيوي ۱ كيلوگرم شكر ۱ كيلوگرم پودر ژلاتين ۱ قاشق غذاخوري آب ۲ ليوان

دستور تهيه كيوي‌ها را پس از شستن، پوست گرفته و خرد كنيد. تكه‌هاي كيوي را در قابلمه ريخته و ۲ ليوان آب به آن اضافه كنيد. قابلمه را روي حرارت متوسط قرار داده و صبر كنيد به جوش آيد. ۱۰ دقيقه صبر كنيد تا مخلوط كيوي و آب بجوشند، سپس شكر را به آن اضافه كنيد. ۲۰ دقيقه ديگر فرصت دهيد تا مواد موجود در قابلمه بجوشند و در اين فاصله، گاهي آن را هم بزنيد. كف ايجاد شده روي سطح مارمالاد را با قاشق برداريد، سپس حرارت را خاموش كنيد. پس از اينكه مارمالاد كيوي از داغي افتاد، آن را ميكس كنيد تا به شكل پوره درآيد و سپس روي حرارت متوسط قرار دهيد تا بجوشد. حرارت را كم كنيد و اجازه دهيد مارمالاد كيوي ۱۵ دقيقه روي حرارت ملايم ريز جوش بزند. ۲ الي ۳ قاشق غذاخوري آب در كاسه‌ي كوچكي ريخته و پودر ژلاتين را به آن اضافه كنيد. سپس كاسه را روي كتري در حال جوش قرار دهيد. مخلوط آب و ژلاتين را هم بزنيد تا ژلاتين به روش بن ماري در آب حل شود. محلول ژلاتين را به مارمالاد كيوي اضافه كرده و خوب هم بزنيد تا مخلوط شوند، سپس حرارت را خاموش كنيد. اجازه دهيد مارمالاد كيوي در دماي محيط كاملا خنك شود، سپس آن را در شيشه‌ استريل بريزيد و در يخچال نگهداري كنيد.

طرز تهيه مارمالاد كيوي بدون ژلاتين مواد لازم كيوي ۴۰۰ گرم شكر ۳۰۰ گرم آبليموي تازه ۲ قاشق غذاخوري آب ۱/۲ پيمانه

دستور تهيه كيوي‌ها را بشوييد و پوست بگيريد، سپس خرد كنيد. تكه‌هاي كيوي را در قابلمه‌اي ريخته و شكر، آب و آبليمو را به آن اضافه كنيد. قابلمه را روي حرارت متوسط قرار دهيد تا محتويات قابلمه به جوش آيد و مرتب آن را هم بزنيد تا شكر حل شود. سپس حرارت را كم كنيد و اجازه دهيد مواد به مدت ۲۰ دقيقه روي حرارت ملايم بجوشند. حرارت را خاموش كرده و پس از اينكه مواد كمي خنك شدند، با استفاده از غذاساز يا مخلوط كن آن‌ها را ميكس كنيد تا كيوي‌ها كاملا له شده و به شكل پوره درآيند. مواد را مجددا به قابلمه برگردانده و روي حرارت متوسط قرار دهيد. پس از جوش آمدن مارمالاد كيوي، حرارت را كم كرده و اجازه دهيد مارمالاد روي حرارت ملايم بجوشد تا غليظ شده و قوام آيد. هر ۵ دقيقه يك بار مارمالاد كيوي را هم بزنيد و زماني كه به غلظت مناسب رسيد، حرارت را خاموش كنيد. پس از سرد شدن مارمالاد كيوي، آن را در شيشه‌ي استريل ريخته و در يخچال نگهداري كنيد. طرز تهيه مارمالاد كيوي و سيب مواد لازم كيوي ۴ عدد سيب ۱ عدد شكر ۳۰۰ گرم پودر ژلاتين ۱ قاشق مرباخوري گلاب ۳ قاشق غذاخوري آبليموي تازه ۱ قاشق غذاخوري

دستور تهيه كيوي‌ها را پس از شستن، پوست گرفته و با استفاده از غذاساز ميكس كنيد تا به شكل پوره درآيد. سيب را پوست گرفته و در غذاساز بريزيد تا كاملا له شود. پوره سيب و كيوي را در قابلمه‌اي ريخته، ۱ ليوان آب و ۳۰۰ گرم شكر به آن اضافه كنيد. قابلمه را روي حرارت متوسط قرار دهيد و مرتب هم بزنيد تا شكر حل شود. هنگامي كه محتويات قابلمه به جوش آمد، حرارت را ملايم كنيد تا مواد ريز جوش بزنند. پودر ژلاتين را با ۳-۲ قاشق غذاخوري آب مخلوط كرده و روي كتري در حال جوش قرار دهيد تا ژلاتين در آب حل شود. زماني كه مارمالاد كيوي و توت فرنگي غليظ شد و قوام يافت، محلول ژلاتين، گلاب و آبليمو را به آن اضافه كرده و هم بزنيد تا مواد كاملا مخلوط شوند. حرارت را خاموش كرده و اجازه دهيد مارمالاد كيوي و سيب، خنك شود. سپس آن را در شيشه استريل ريخته و در يخچال نگهداري كنيد. طرز تهيه مارمالاد كيوي و توت فرنگي مواد لازم توت فرنگي ۱۷۰۰ گرم كيوي ۳۰۰ گرم شكر ۱ كيلوگرم آب ۲۵۰ ميلي ليتر پودر ژلاتين ۱ قاشق غذاخوري

دستور تهيه توت فرنگي‌ها را شسته و قسمت كلاهك سبز رنگ آن‌ها را جدا و سپس خرد كنيد. توت فرنگي خرد شده را در قابلمه ريخته و آب و شكر را به آن اضافه كنيد.

كيوي را پوست گرفته و به قطعات كوچك خرد كنيد، سپس به قابلمه اضافه كنيد.

قابلمه را روي حرارت متوسط قرار دهيد تا به جوش آيد. پس از جوش آمدن محتويات قابلمه، حرارت را كم كنيد و اجازه دهيد مواد به مدت ۹۰ دقيقه روي حرارت ملايم بجوشند. در اين فاصله گاهي مواد را هم بزنيد تا شكر حل شود. زماني كه مواد غليظ شدند، مخلوط كيوي و توت فرنگي را در غذاساز ميكس كنيد تا كاملا له شوند.

پوره‌ كيوي و توت فرنگي را به قابلمه برگردانيد و مجددا روي حرارت قرار دهيد. پودر ژلاتين را به روش بن ماري در ۴-۳ قاشق غذاخوري آب حل كرده و به مارمالاد اضافه كنيد. مارمالاد كيوي و توت فرنگي را هم بزنيد و در صورتي كه هنوز قوام نيافته، اجازه دهيد روي حرارت ملايم بجوشد تا به غلظت مناسب برسد.

پس از اينكه مارمالاد به غلظت مناسب رسيد، حرارت را خاموش كرده و پس از خنك شدن در شيشه استريل بريزيد. مارمالاد كيوي و توت فرنگي را در يخچال نگهداري كنيد.

طرز تهيه مارمالاد كيوي


docker
shima
link
sara
profile
csst
links
shabnam
sara
link
mania
iman
link
arman
sara
sara
saina
arash pinterest
raha pinterest
iran decoration
pinterest

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.